Let's Bee friends! - Bee
Bee

Let’s Bee friends!

Bee har laddstationer för elbilar i hela Sverige och jobbar aktivt med att utöka nätverket. Med appen Bee Charging kan du enkelt hitta närmaste laddplats, starta och stoppa laddning, hantera betalning – och vara på väg igen på nolltid. För att du ska komma igång snabbt och enkelt bjuder vi på den första laddningen.

Så här fungerar Bee Charging:

  • Ladda ner appen, skapa ett konto och logga in
  • Klicka på närmaste laddplats på kartan
  • Följ vägbeskrivningen till laddplatsen
  • Registrera kort för betalning för att kunna starta och stoppa laddning
  • Koppla in bilen och starta och stoppa laddningen via appen
  • Betalning sker månadsvis (vi bjuder på din första laddning)

Navigera med din
favorittjänst

Välj mellan Google Maps, Waze och Apple Kartor (iOS) när du ska navigera till en laddstation.

Hantera ditt konto
i My Hive

Lägg till betalkort, följ din laddhistorik och håll dina kontaktuppgifter uppdaterade i My Hive.

Frågor och svar om Bee Charging

Med abonnemanget Bee Flexible betalar du bara för elen du laddar och får en överskådlig faktura över din laddning, du har dessutom ingen bindningstid.

Kostnaden för laddning är 5 kr/kWh för publik snabbladdning och 3 kr/kWh för publik destinationsladdning. På snabbladdarnas Typ 2-uttag är kostnaden 3 kr per kWh.

För närvarande kan du som appanvändare endast ha abonnemanget Bee Flexible. Möjlighet att kunna byta till flatrateabonnemanget Bee Around är under utveckling.

I dagsläget är detta inte möjligt. Den laddning du startar med appen måste avslutas med appen. Möjlighet att koppla ditt appkonto till ditt befintliga abonnemang till är under utveckling.

Laddhjälp erbjuder vi dygnet runt för dig om du ej kan starta laddning vid någon av Bees publika laddstationer. För att komma till laddhjälp ringer du till 077 44 33 900 eller trycker på knappen ”ring” under hjälpavsnittet.

Vi tar endast betalt för de antal kWh som din bil kan ta emot när du laddar. Är din bil fulladdad och du fortfarande är tillkopplad vid laddstationen debiteras ingen kostnad.

Efter avslutad laddning kommer du att få ett digitalt laddkvitto i appen, du kan även se din laddhistorik i My Hive och på ditt betalningskvitto.

Du hittar våra användarvillkor samt hantering av personuppgifter här eller i My Hive i appen.

Betalningen för din laddning under föregående månad kommer att debiteras ditt registrerade kort den 3:e varje månad.

Du kan registrera de vanligaste betalkorten som t.ex. Visa, Mastercard och American Express.

Vi hanterar inte dina kortuppgifter. De skyddas av Stripe som är vår betallösningsleverantör.

Har du en fråga?

Skicka den till oss via vårt kontaktformulär.

Frågor och svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får.

Laddhjälp

Behöver du hjälp att ladda i vårt publika laddnätverk kan du ringa vår kundservice dygnet runt, hela veckan.