Instruktioner för återställning av uppkoppling - Bee
Bee

Instruktioner för återställning av uppkoppling

Vänligen följ instruktionerna nedan för att slå av och på strömmen till din laddbox och meddela ditt serienummer och kontaktuppgifter i formuläret nederst på sidan.

OBS Du måste fullfölja både steg 1 och 2 för åtgärd.

1 – Slå av personskyddsbrytaren till din laddbox, vänta 1 minut och slå sedan på den igen. Du hittar personskyddsbrytaren i eller precis bredvid din elcentral. Brytaren är av i sitt nedre läge och på i det övre läget.

Bilden visar personskyddsbrytaren i avstängt läge

2 – Uppge serienumret på din laddbox i formuläret nedan. Du hittar serienumret på ovansidan av din box. Numret börjar med SN:

3 – Vad händer nu?

Efter att du har startat om din laddbox, påbörjas arbetet med optimera uppkopplingen till denna. 2-3 veckor efter omstarten kan du själv se om laddboxen kommunicerar korrekt. Detta syns genom att laddboxens ljusdioder som lyser enligt nedan.

När laddboxens uppkoppling är igång igen, innebär det att vi får laddningssessionerna till vårt system och kan framöver förse dig med korrekt statistik över förbrukningen.

Om återställningen av laddboxen inte ger den önskade effekten, kommer en installatör att kontakta dig för att boka en tid för felsökning och en eventuell åtgärd av laddboxen. Du behöver vara hemma under besöket.

Har du en fråga?

Skicka den till oss via vårt kontaktformulär.

Frågor och svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får.

Laddhjälp

Behöver du hjälp att ladda i vårt publika laddnätverk kan du ringa vår kundservice dygnet runt, hela veckan.