Vad behöver du hjälp med?
Här har vi samlat de vanligaste frågorna om elbilsladdning, vårt publika laddnätverk och våra produkter. Hittar du inte svaret på dina frågor här är du välkommen att ringa eller skicka e-post till vår kundservice.
Hittar du inte svaret på din fråga?
Kontakta gärna vår kundservice för hjälp.
Telefon: 077 44 33 900, måndag – fredag, 8.00 – 16.30
E-post: kundservice@bee.se
Laddhjälp: 077 44 33 900 – dygnet runt
Du kan beställa ett laddkort i vår webbshop. Här kan du även välja om du vill ha Bee Kontant eller om du föredrar att få en faktura varje månad över din förbrukning. Föredrar du en faktura väljer du det abonnemang som passar ditt laddbehov bäst. Du kan också köpa ett laddkort hos våra återförsäljare. Många av de bensinstationer som har en snabbladdstation från Bee är återförsäljare av laddkort. Laddkortet är ett kontantkort som är laddat med 20 kWh. Laddkortet går bra att använda direkt, men är vid köptillfället inte registrerat i vårt system. Registrerar du laddkortet här på sidan fyller vi på det med ytterligare 10 kWh kostnadsfritt.
Vi rekommenderar i första hand vårt abonnemang Bee Fri https://bee.se/bee-fri-laddkort/. Då kan du alltid ladda på våra laddstationer i vårt publika laddnätverk i Sverige och du får en faktura i efterhand. Kostnaden för elen är 5 kr per kWh för publik snabbladdning (s.k DC-laddning) och 3 kr per kWh för publik destinationsladdning (s.k AC-laddning). På snabbladdarnas AC-uttag är kostnaden 3 kr per kWh. Priset för att ladda med ett kontantkort är 5:-/kWh för all publik laddning.
Om du önskar att fylla på ditt befintliga laddkort med pengar så återkom till kundservice@bee.se med ditt laddkortsnummer som står på baksidan av ditt laddkort eller din laddbricka så hjälper vi dig.
Kontakta vår kundservice för att få reda på saldot på ditt laddkort. Du kan antingen skicka e-post till kundservice@bee.se eller ringa på telefon 077 44 33 900, måndag – fredag, 8.00 – 16.30. Vi arbetar på en lösning för att du ska kunna se ditt saldo och förbrukning direkt i appen. Anmäl dig gärna till vårt nyhetsbrev här för mer information.
Fakturan för laddning med laddkort faktureras varje kvartal. När du mottagit din första faktura kan du ansöka om e-faktura i din internetbank med ditt specifika kundnummer. Sök efter Bee Charging Solutions AB. Första fakturan skickas utan avgift. Kontakta Kundservice om du önskar att få din faktura skickad till din e-post.
Du behöver ett laddkort eller laddbricka från Bee för att ladda vid våra laddstationer. Du beställer enkelt ett laddkort direkt i vår webbshop eller köp ett förladdat kort hos någon av våra återförsäljare.
Läs mer om våra laddkort här
Du behöver ett laddkort eller laddbricka från Bee för att kunna ladda på våra laddstationer. Appen är endast till för att se vilka laddstationer vi har tillgängliga samt driftstatus.
I samband med lanseringen av vårt nya varumärke så har samarbetet med Clever A/S i Danmark förändrats. Det innebär att ditt svenska laddkort ej fungerar längre att nyttja i Danmark. Här kan du läsa mer om vårt nya varumärke
Vi bygger ut vårt publika laddnätverk kontinuerligt och öppnar nya laddstationer i hela Sverige. Vi planerar varje laddplats utifrån den befintliga infrastrukturen och våra kunders behov. Målet är att etablera snabbladdstationer med cirka 5 mils avstånd längs landets mest trafikerade vägar. Vi lägger ut nyheter om nya laddplatser på hemsidan samt på sociala medier. Följ oss gärna på Facebook och Mynewsdesk så får du informationen direkt. Du kan även få information om nya laddplatser via vårt nyhetsbrev som du anmäler dig till här. När det gäller våra utbyggnadsplaner berättar vi hellre om laddstationer som är igång än ger löften om en laddstation som eventuellt kommer att sättas upp.
Vi på Bee har tagit fram en guide med skötselråd, användning samt felsökning av din smarta laddbox från KEBA. Här hittar du guider med instruktioner om hur du laddar bilen med din laddbox:
Version SW 1.4
Version SW 1.5 eller senare
- Serienummer (sitter på en vit klisterlapp uppe på laddboxen och förkortas SN)
- Installationsadress
- Är installationen utför via Clever eller med egen intagen elektriker?
- Kontaktuppgifter
- Beskriv gärna problemet så tydligt det är möjligt. Nedan kan du se exempel på information som vi behöver för att hjälpa dig i ärendet:
- Bild på felkod som laddboxen visar. När slutade din laddbox att fungera och vad hände vid det tillfället? Fungerar laddboxen efter att du slår av/på strömmen på den separata personskyddsbrytaren/jordfelsbrytaren?