KUNDORIENTERAD SUPPORTTEKNIKER MED GENUINT INTRESSE AV E-MOBILITET - Bee
Bee

KUNDORIENTERAD SUPPORTTEKNIKER MED GENUINT INTRESSE AV E-MOBILITET

BRINNER DU FÖR NY TEKNIK, E-MOBILITET OCH BRA KUNDBEMÖTANDE?

Detta är kärnan i vår spännande roll som supporttekniker på Bee. Här får du en unik möjlighet att kombinera dina tekniska kunskaper med en kundnära roll samtidigt som du är med och påverkar omställningen till elektrifierat.

Om Bee
Bee är ett ungt, ambitiöst företag med massor av pionjäranda. Idag är vi en ledande aktör på en marknad som kännetecknas av stark tillväxt och innovation. Vi vill inspirera fler att välja elbil och driver omställningen till elektrifierat genom utbyggnaden av ett tillförlitligt publikt laddnätverk längs vägen och att utveckla och etablera snabba, säkra laddlösningar där människor bor och jobbar. Att bli en del av Bee innebär därför en spännande kombination av ett kommersiellt drivet bolag och samhällsnytta. Vi vill skapa bra förutsättningar för omställningen, både när det gäller våra erbjudanden och vår organisation. Bee är i en spännande utvecklingsfas på en växande marknad vilket innebär att du har möjlighet att sätta din prägel i ett framåtsträvande bolag. Vi har vuxit fort (och haft riktigt kul under tiden) och söker dig som tillsammans med övriga i vårt team vill bidra till Bee´s fortsatta utveckling och omställningen till elektrifierat.

Rollen som supporttekniker
Som supporttekniker får du användning för ditt genuina tekniska intresse och strukturerade arbetssätt. Du ingår i ett team på kundservice där vi tillsammans ansvarar för att säkerställa driftsäkerhet och kundnöjdhet. I din roll har du breda kontaktytor och är dagligen i kontakt med kunder, säljare, installatörer och kollegor. Tjänsten är tillsvidare på heltid med placering i Helsingborg

Exempel på arbetsuppgifter
• Daglig övervakning av laddare i Bee´s laddnätverk.
• Bevakning och uppföljning av driftstörning.
• Ta fram, samt analysera driftstatistik.
• Aktivt bidra till utvecklingen av processer kring hanteringen drift och reklamationer.
• Aktivt bidra till implementationen av systemstöd (t.ex. ärendehantering).

Vem är du?
Du har gymnasieutbildning, helst med teknisk inriktning. När det gäller branscherfarenhet är vi öppna, men teknikkunskaper inom ellära är meriterande. Ett stort teknikintresse och utpräglat servicetänk är en förutsättning för att kunna axla rollen. Du sätter kunden först och håller det du lovar. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift och goda kunskaper i engelska är meriterande.

Givetvis är dina tidigare erfarenheter viktiga men din personlighet är avgörande. Du är noggrann och förstår vikten av struktur och dokumentation. Vi räknar med att du förutom en god teknisk förståelse har förmågan att komma på bra lösningar. Är du även en god kommunikatör med framåtanda har du rätt förutsättningar för att lyckas och trivas i rollen som supporttekniker.

Att jobba på Bee
Istället för floskler som: ”kunna hålla många bollar i luften” och vara ”flexibel” vill vi tala klarspråk. Stundtals är det otroligt stressigt, och vi har många processer kvar att utveckla vilket innebär att du förr eller senare behöver göra helt andra arbetsuppgifter än vad som var schemalagt just den dagen. Å andra sidan är det därför vi söker dig och vi vill att du har en tydlig målfokusering och prestations-inriktning, med en hög energinivå och inre motivator. Vi vill gärna berätta att vi har roligt när vi är på jobbet, men det låter som ännu en floskel. Vi hoppas istället att du märker det när du träffar oss.

Är du den vi söker?
Vill du bli en del av vårt team och jobba i en snabbväxande bransch där du kan göra skillnad? Då kan du vara rätt person för Bee. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 31 maj 2020 till: jobb@bee.se

Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna Cecilia Jiborn via e-post: cecilia.jiborn@bee.se

Har du en fråga?

Skicka den till oss via vårt kontaktformulär.

Frågor och svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får.

Laddhjälp

Behöver du hjälp att ladda i vårt publika laddnätverk kan du ringa vår kundservice dygnet runt, hela veckan.