Bee

Aktuell driftstatus

Vi gör vårt bästa för att allt ska fungera på bästa sätt, men ibland blir det fel. Här presenterar vi övergripande störningar i vår drift. Driftstatus på enskilda publika laddare ser du enklast i vår app.

2019-02-19 Planerat underhåll av Tre’s nät

Mellan 22:00 – 06:00 så genomför operatören Tre underhåll av sitt nät som kan påverka laddningen vid våra laddstationer.

2019-02-06 Planerat driftstopp Circle K, Snapparp Östra

Onsdag den 6 februari kl 8.00-10.00 kommer det vara ett planerat strömavbrott på snabbladdaren vid Circle K, Snapparp Östra (E6 Laholm). Närmaste alternativ för snabbladdning är i Halmstad på Circle K, Sannarp.

2019-01-21

Utrullningsplanen är igång och om du inte har fått ett sms av oss ännu, kan du ändå påbörja åtgärden. En instruktion kring hur du går till väga, hittar du här

2018-11-16

En lösning på kommunikationsproblematiken med laddboxar från Keba är identifierad. De åtgärder som behövs för att optimera uppkopplingen i laddboxarna kommer att förmedlas ut till våra kunder enligt en påbörjad utrullningsplan. Du som kund kommer att få ett sms med instruktioner när det är dags för din laddbox att åtgärdas.

2018-09-03

Problemområdet är identifierat till att ligga inom nätverkskommunikation/mobiluppkoppling snarare än i hårdvara eller bakomliggande system. Tillsammans med våra leverantörer arbetar vi fortsatt intensivt med att hitta det specifika felet och därefter åtgärda det så fort som möjligt.

2018-08-16

Tester genomförda hos pilotkunder har lett till att vi kunnat lösa uppkopplingen på vissa laddboxar. Lösningen är dock inte komplett, utan fortsatt utveckling, analys och tester måste genomföras innan en slutlig lösning kan distribueras till alla berörda laddboxar.

2018-07-13

Felsökning pågår fortfarande och analys av tester fortsätter.

2018-07-05

Vi arbetar intensivt för att återupprätta uppkopplingen på de laddboxar som har upplevt störningar. En möjlig lösning provas just nu på ett antal laddboxar hos pilotkunder.

2018-06-19

Vi har nu lyckats återetablera uppkopplingen till ett antal laddboxar, men vi upplever fortfarande störningar på vissa av dem och felsökningen fortsätter. Om din laddbox fortfarande visar felkod enligt nedan kan du prova att slå av personskyddsautomaten som monterades i din elcentral vid installationen av din laddbox och sedan slå på den igen efter 30 sekunder.

Är din laddbox påverkad? Om din laddbox visar en av nedanstående felkoder är den en av de boxar vi i nuläget har problem med. Lamporna på laddboxen visar då Blått-Blått-Blått-Släckt eller Grönt-Grönt-Grönt-Släckt.

2018-06-08

Vi upplever fortfarande störningar på ett antal hemmaboxar. Just nu pågår fälttester på ett antal av de påverkade boxarna.

2018-05-16

Hemmaboxar tappar internetuppkoppling.
Vi upplever just nu att vissa av våra hemmaboxar tappar uppkoppling vilket medför att laddhistorik inte rapporteras korrekt. Felsökning pågår.

Har du en fråga?

Skicka den till oss via vårt kontaktformulär.

Frågor och svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får.

Laddhjälp

Behöver du hjälp att ladda i vårt publika laddnätverk kan du ringa vår kundservice dygnet runt, hela veckan.

Bee

Clever blir Bee

Nu byter vi namn till Bee Charging Solutions. Allt kommer fungera som vanligt. Som Bee fortsätter vi leverera laddlösningar med elbilsföraren i fokus. Vi planerar att rulla ut vårt nya varumärke successivt under våren. Medan den processen pågår kommer Clever att finnas kvar ett litet tag till.